Wednesday, March 3, 2021

When we found out where we belong

Sometimes, no most of times, we just got involved with Chinese trick without realizing.
For example, many Japanese got a nice job in a bog famous companies.  But turned out many of them are related with Uyghur labour.  And their CEO won't stop using them without paying to them, instead they pay to China. So what will you do once you find out this kind of fact?  You need income and cannot find another decent job easily and you have a family to feed.  

Here is a suggestion.  You can start asking about it to your coworker if they know it or not.  And Everyone knows about it but cannot change the mind of CEO or stockholders.  You think your CEO is bad to that extent, like Hitler?  Then you had better start looking for another companies with your knowledge.  Most of you must know where is good.  They might hire you because of your courage.  Who knows what happens.  Just start trying.  Now is the chance to look for it because of this lockdown.  So far we are too busy to think or act but I guess even politicians in the world have more chance to communicate each other to kick out China.

The major companies which relied on Uyghur labor can have time to switch into other Asian labors, too.  Just try to keep human standard if you are human beings.  Many Japanese companies have already left too.
I think they moved to Vietnam.  Wish Vietnamese government won't repeat the same mistake with Chinese government once they becomes richer.


今ウイグルの人権がニュースになっていますが、かなり大手企業が関係していますよね。ノーコメントのパナソニックって相当悪いのでしょうか? 実家は細かくケアしてくれるからという理由で私自身パナソニックで育ったようなものなので、国民としてはショックです。松下幸之助さんもあの世でガッカリしているかも。。。こちらのアメリカ語学留学時、もう何十年も前の話ですが、ロシア系の人達がパナソニックを崇拝していたことに驚いた覚えがあります。
ってことは当初から何か深い関わりでもあったのでしょうか? 日本人としては嬉しく思っていたんですが、馬鹿でした。。。😥🤑  でもそんなこと私のようにつゆ知らず、喜んで入社して、真面目に残業しながら働いてきたのが日本人です。何十年も働いて来て今更知った事実にどう対応していくのでしょうか? 多くの企業の倫理が問われる時だと思います。


アメリカはそういった企業に徐々に罰則が厳しくなっていくそうです。日本政府も女性の職業をどうこう言っている暇があったら、まず各企業のジェノサイドに関わる行為を止める措置を早急に取るべきだと思います。ジェノサイドの認定もせずに、ナチスレベルで人を使っている人達を放っておいて、中国韓国に習って、夫婦別姓だのって騒いでいる場合ですか? 民主主義国家なんですよね? ことなかれでいいと思ってるんだったら、政治家辞めたらいいんじゃないんでしょうか? 何も本質的な行動が起こせない政治家なんて、意味ないし、気がつけば日本は共産国家ですよ。

自分達国民も人権侵害と口だけで、実際に侵害してる人達の口車に乗せられるのは、もう辞めましょう。メディアなんて汚染だらけですから、新聞は産経、読売ぐらいにして、その中でも何が正しい情報か見極める目を持てるよう、自分もですけど、もう少し政治に関心を持って、要らないロックダウンをされ続けないように、国民を守ってくれる政治家を応援していきましょう。そうでないとあっという間に尖閣は取られ、沖縄が侵略され、北海道もさようならです。日本共産党、立憲民主党の目的もここにありですから。騙されないように! 

自民党も票が欲しかったら、ここを国民に知らせて、金コネではなく、意見と行動で票が取れるように、アメリカの政治家のように、国民の目に見えるように、語って行動してください。あと陰でいいことしてても、有る事無い事マスコミと一緒に野党と叩かれて、国民は誤解するだけなので、噂なんて気にならない行動を私達に見せてくれたらいいと思います。悪い間違った情報を入れられ続けて左傾化洗脳されるだけなので、そんなNHKに防衛費の何倍ものお金を与えることは辞めて、国民のお金を中国に使わせることは一刻も早く辞めてください。何で日本潰しを目的に存在している組織や党にお金を貢ぐんでしょうか? 沖縄なんてされるままで、知事は何人なんでしょうか? 東京都知事もあれでどう日本人なんですか? 親の世代やその上で帰化した人だったら、スパイ以外の何者でもないんじゃないですか?

No comments: