Friday, September 10, 2021

Alka-Seltzer

 


If you have high fever, whatever virus is, only this medicine worked for me from the over the counter medicine.  Usually I had too low temperature like 34.5 to 35.5 c (I could call me the dead at this point though) So if I get the fever by flu, going up around 38.5 c.  (for normal people, it means 39 something) and it was really hard.  I finished one box and the second one.  And could recover before finishing the second box.  And I think gel type didn't work to me.  Usually they could lower fever right away, but the problem is that flu virus is strong and go up again and again.  But if I take this medicine, I could move around at home at least.  The worst time was hard to walk or crawl to the toilet...

And if you cannot eat, just take apple juice or grated apples, and crackers are good for digest...

Also I got it almost every year and two or three times a year when it was bad.  So that I didn't know about antibody.  And when I got the flu shot, (my memory is a kind of gone at this point) it was the worst for me.  Not only I got flu as usual, the condition became more severe than usual, so that I stopped to take it.

The below is the link about the explanation of this medicine.

https://stopandshop.com/groceries/health-beauty/cough-cold-flu/adult-cough-cold-flu-medicine/alka-seltzer-plus-severe-cold-flu-effervescent-tablets.html


I tried other flu medicine before and when I couldn't get this one soon, yet only Alka-Seltzer worked.  And  American grandma gave me this medicine when I first tried.

The reason why I wrote this is because I got high fever in my dream where fake me and brother were talking in Tochigi, talking about going to the major hospital there. 😑


アメリカにいた時、毎年のようにインフルエンザにかかっていて、以前にもブログで紹介したと思いますが、この薬だけが自分には効きました。でも自分だけで家族には誰にも移りませんでした。因みに。。。 ノロウイルスの方は速攻で毎回全員移りましたけど。まあ1日、吐くか下痢るかすれば、こちらは薬なしで治りますが。。。 (お食事中の方失礼しました。)


自分の身体の弱さは人並みでなく、低体温も極めて35度台が平熱で、ひどい時は34度台までいってました。日本にいる時は36度が普通で今は毎日36度台まで回復しました。。。 とにかく、そんなんで毎年のようにインフルにかかっていました。日本では風邪でもきつかったけど、インフルの猛威は半端じゃなくて、この薬に出会った時は神に出会ったかのような気分でした。(アメリカ人のお婆ちゃんが教えてくれました。) 他の薬じゃ何も効かないのに、これだけは熱を下げてくれるんです。もちろんウイルスが強いのですぐ上がりますが、飲めば一時的でも下がるので、効いている間は動けるんです。他のは下がりもしないので、トイレに行くのにも這いつくばって行く状態になります。


すぐに薬を買いに行けないときついので、なるべく買い置きを絶やさないようにしてました。でも、毎年かかろうが、ひどい年は2、3回かかって、免疫なんて出来たかどうだかってかんじですし、インフルエンザの予防接種を受けた年が一番きつかったので、それ以来受けるのはやめました。アメリカだと手軽にスーパーで簡単に打てるんですが。。。 まああれは気休めビジネスだと思ってるし、アメリカ人も分かってると思います。


最近アメリカでもその日に見てくれるクリニックが増えましたが、田舎に住んでたり、まあちょっと前まではそんなになかったと思います。となると保険があっても救急以外その日に診てもらえないし、予約は1ヶ月後っていうのが普通だったので、皆薬屋の薬で凌ぐのが当たり前でした。ということで、日本よりも強い薬が基本売ってます。病院の予約とっても高い抗生物質の処方箋をくれるので、そして、いいお医者さんが処方すると結局市販薬だったりして、これで間に合ってるんだと思います。


とにかくこの箱でも一つじゃ足りず、2箱目の途中くらいでやっと熱が収まってました。大体38度台でひどい時は39度台でほぼ死んでました。。。 とにかく水分補給でポカリスエットやリンゴジュース系で栄養?を取り、消化出来ないので、焼いたパンやクラッカーで乗り越えてました。あと飲めるならチキンスープや味噌汁もありです。具なしです。お粥も食べれない時はこれでした。。。味噌汁って結構万能というか他のものに比べてかなり回復する気がしました。


喉がイガイガくらいならこの前書いたようにショウガ湯や紅茶でうがいで防げるとは思いますが、重症化してしまった方々はこれで。。。といっても日本の市販薬でこのくらい強いのはないと思うので、お医者さんが効く薬を処方してくれればいいのですが。そうすれば自宅でも乗り切れなくないかも。。。あとはひどい時は病院で点滴で回復です。入院出来なくても効く薬を処方してもらえるなら、うちではこんな感じになると思います。。。


コロナに効くとは思いませんが、高熱への対処法はこんな感じです。




No comments: